Antic Boutik

Location, Year
Nice, France. 2008
Tipology
Retail
Client
Antic Boutik
Size
40 m2

Talking about Antic is not easy, it’s a story that started about twenty years ago. with Jean-Christophe Serra, the mind and heart of Antic Boutik, we have a real friendship, but above all what we have in common are visceral passions. Although the name is deceptive, everything we have achieved in the course of our collaboration has nothing vintage or retro, on the contrary. The main objective is always to be a step forward, to anticipate trends, to grasp those desires that each of us does not know yet, but that will soon become indispensable. We have transformed the interiors of Antic several times even completely changing face, I do not hide that we are already thinking about new projects. But in all its realizations, including the current one, the aim is to create an emotion in a small space and transmit all the research work hidden behind each piece of clothing proposed, behind a detail or behind the same materials and finishes with which the showroom is made. You enter from Antic Boutik to buy a t-shirt, often you end up talking about music, street art, photography or trekking in the mountains. This is not retail design for me, it is having contributed to a project that goes beyond the form or material, it is a project that must convey stimuli and feelings.

Parlare di Antic non è semplice, è una storia iniziata circa vent'anni fa. Con Jean-Christophe Serra, la mente ed il cuore di Antic Boutik, abbiamo una vera amicizia, ma soprattutto ciò che ci accomuna sono passioni viscerali. Nonostante il nome sia ingannevole, tutto quello che abbiamo realizzato nel corso della nostra collaborazione non ha nulla di vintage o retrò, anzi. L'obiettivo principale è sempre quello di essere un passo avanti, di anticipare le mode, di cogliere quei desideri che ognuno di noi non conosce ancora, ma che tra non molto diventeranno irrinunciabili. Abbiamo trasformato gli interni di Antic diverse volte cambiandone anche completamente volto, non vi nascondo che stiamo già pensando a nuovi progetti. Ma in tutte le sue realize, compresa quella attuale, la finalità è quella di creare un'emozione in uno spazio ridotto e trasmettere tutto il lavoro di ricerca nascosto dietro ogni capo di abbigliamento proposto, dietro un dettaglio o dietro gli stessi materiali e le finiture con cui è realizzato lo showroom. Si entra da Antic Boutik per comprare una t-shirt, spesso si finisce per parlare di musica, di street art, di fotografia o di trekking in montagna. Questo per me non è retail design, è aver contribuito a realizzare un progetto che va oltre alla forma o al materiale, è un progetto che deve trasmettere stimoli e sensazioni.

Credits

Architecture & Project Management

Arch. Davide Mosconi

Custom Furniture, Joinery & Partners

C.B. arredamenti

Photography

Courtesy of Antic Boutik